Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wino z Wisni a gąsior 25l
Witam jestem tu nowy i wgl nowy w gronie domowych winiarzy. Chcial bym prosic was o rade ile mam nazbierac wisni na taki gasior 25l co zrobic z tym wszystkim bo czytalem juz wiele przepisow ale albo jestem jakis glupi albo co no ja niewiem. :glupek: ale jedni pisza tak a drudzy inaczej. ze wszystko razem fermetowac a inni ze sam sok pomozecie albo podeslijcie jakis prosty przepis na dobre winko slodkie i mocne bo mam duzo wisni ale nie wiem ile potrzeba
;(
Odpowiedz
Kub drożdże aktywne Fermivin PDM
Nazbieraj 20 kg wiśni
Wrzuć wiśnie do dużego wiadra, beczki, dwóch mniejszych wiader, gara emaliowanego, co tam znajdziesz...
Potłucz wiśnie, rozdrobnij ale bez rozbijania pestek
Dodaj drożdże w/g instrukcji, wymieszaj, przykryj
Po 3 dniach przeciśnij wiśnie przez pieluchę
Powinno wyjść ok. 14 L soku
Wlej sok do balona, dodaj 4 kg cukru rozpuszczone w 4 L wody
Kup cukromierz, poczytaj forum
Jak BLg spadnie do 0 dodawaj po 1 kg cukru rozpuszczone w 1 L wody, aż BLg zatrzyma się około 4 - 5
Powinno wyjść +/- mocne, słodkie wino
Odpowiedz
No chyba, że chcesz wytrawne. Wtedy 7l wody + 4,5 kg cukru bym dał w formie syropu. Może być w 2 ratach. Ale lepiej kupić cukromierz, kwasomierz potem poczytać forum i nauczyć się obliczać. Drożdży nie kupuj w Castoramach, Teskach tylko w jakimś małym sklepie ogrodniczym albo zielarskim.
Odpowiedz
Witam,
Mam mały problem:
Zrobiłem wino z czereśni według przepisu http://old.wino.org.pl/frames/czeresnie.html na 17% alk. Po ok 2 tyg przestało pracować. Winko jest słodkie, zawartość alk 10%, blg 10. Witać, że drożdże przestały robić, ponieważ zauważyłem osad na dnie. Próbowałem zrobić restart, dodałem jeszcze drożdży i nic. Czy da się coś z tym jeszcze zrobić??? Pomocy:)
Odpowiedz
(27-07-2013, 20:30)djsansey napisał(a): Witam,
Mam mały problem: