Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pomocy? co jest grane? kwaśne wino!
Witam jestem początkującym winiarzem i mam wielki problem! zrobiłem winko z dzikiej róży. dałem około 8kg róży, 24L wody i 6kg cukru na początek. Po 4 tygodniach wywaliłem owoce i wszystko było ok tylko wino było troszko wytrawne więc dodałem 2kg cukru. wino dalej fermentowało ale już wolniutko. dzisiaj tj. 3 tygodnie od wywalenia owoców spróbowałem jego smak i okazało się że ma już lekko kwaśny-octowy posmak, ale jest słodkie. Co mam zrobić czy da się to jeszcze jakoś uratować? pomóżcie!!!
Odpowiedz
Sprawdz Blg, język nie zawsze jest miarodajny. Jak faktycznie zoctowało to nic się nie zrobi.
Wojtek
Odpowiedz
A dodawałeś kwasek cytrynowy???
Czy pachnie octem czy ma tylko smak kwaśny??
Odpowiedz
mój podobny temat

http://www.wino.org.pl/forum/showthread....2#pid86712

i potem jeszcze jeden

http://www.wino.org.pl/forum/showthread.php?pid=0#pid0
Odpowiedz
Cytat:Wysłane przez pinio
dałem około 8kg róży
Siarkowanej? Zalanej wrzatkiem?

Jakie dałeś drożdże i kiedy?
Odpowiedz
różę dałem nie siarkowaną ani nie zalewałem jej wrzątkiem, kwasek dodałem, drożdże też zaraz po zalaniu owoców ale oczywiście wcześniej zrobiłem matkędrożdżową w butelce. wino nie ma zapachu octu tylko smak, mój ojciec dał prawie identyczne proporcje i u niego wszystko ok, tylko że trzymał owoce 2 tyg dłużej. drożdże dałem "tokaj"
Odpowiedz
Możliwe że w nastawie rozwinęły sie jakieś drożdże lub bakterie wpływające tak negatywnie na smak wina.

Dlatego zaleca sie siarkowanie nastawów przed dodaniem drożdży.
Odpowiedz
no tak ale jeżeli takowe bakterie lub drożdże by się rozwinęły to dlaczego wino po wyrzuceniu owoców miało normalny smak, a 3 tygodnie póżniej jest kwaśne? czy dodanie cukru może coś pomóc?
Odpowiedz
Bo np. podczas przelewania stało otware i dostały się muszki.
Wojtek
Odpowiedz