Forum Domowych Winiarzy
Nie zalogowany [Zaloguj - Zarejestruj]
Pokaż koniec

Wersja do druku  
 Strony:  1  2
Autor: Temat: Wino z białych winogron (fermentacja w miazdze- prośba do ekspertów)
kknd99
Młodszy winiarczyk
**

Zarejestrowano: 6-8-2008
Miasto: Kraków

[*] wysłano w 28-8-2008 o godz. 19:36
Wino z białych winogron (fermentacja w miazdze- prośba do ekspertów)

Witam! Jestem nowicjuszem. W tym roku postanowiłem przyrządzić swoje pierwsze wino. Jako materiał wybrałem białe winogrona.

Przepis: (Gąsiorek 15 l, chce uzyskać ok 10 l wina)

6 kg białych winogron
2.6 kg cukru
5 l wody źródlanej ( takiej sprzedawanej w 5 l baniakach)
3 g pożywki

W wiaderku wcześniej sparzone winogrona zmiażdżyłem tłuczkiem do ziemniaków tak aby nie uszkodzić pestek. Dodałem do tej miazgi dwie szczypty pożywki i wymieszałem. Do sporządzenia MD użyłem drożdży aktywnych. Po tym jak wystartowały (ok 35 min) wlałem je do wiadra z zmiażdżonymi owocami i zamieszałem (była godz ok 11 wieczorem). Wiadro przykryłem ściereczką i poszedłem spać. Rano resztki owoców wypłynęły do góry a po zamieszaniu widać i słychać było wydobywający się gaz.

Pytania:

Wnioskuje, że drożdże działają ale mam pytanie.

1) Jak długo trzeba fermentować w tym wiaderku?? Dzień , dwa a może dłużej?

2) Czy jest wskazane mieszanie zawartości wiaderka , tak aby gaz się bardziej ulatniał?

Kolejne kroki które mam zamiar wykonać , czy wydają się one rozsądne?

Po X czasie wycisnąć zawartość wiaderka przez pieluchę, bądź ścierkę, dodać do soku który uzyskam cukier a raczej syrop cukrowy ok. połowę zamierzonej dawki + 5 l wody przegotowanej źródlanej + 3 g pożywki. Taki nastaw zakorkować szczelnie i fermentować aż do czasu kiedy bąbelkowanie zacznie ustawać. Potem mam zamiar ściągnąć wino z nad osadu i dodać resztę cukru który był w przepisie.