Forum Domowych Winiarzy
Nie zalogowany [Zaloguj - Zarejestruj]
Pokaż koniec

Wersja do druku  
Autor: Temat: Zakażona beczka bakteriami octowymi
sajmon
Nowy użytkownik
*

Zarejestrowano: 22-3-2005
Miasto: Katowice

[*] wysłano w 11-4-2005 o godz. 19:28
Zakażona beczka bakteriami octowymi

Witam Serdecznie
Mam poważny problem z beczką (25l) i to prawie nową . Zlałem z niej wino pare miesięcy temu . Obecnie juz nie pamiętam czy ją płukałem czy od razu zalałem wodą . Zakałem szpuntem i zostawilem . Niedawno przez przypadek odkryłem że mam tam ocet winny . Jak moge uratować tą beczkę ? Czy pirosiarczyn potasu w tym przypadku wystarczy , czy ługowanie kwasem siarkowym ? Jesli tak to jakie stężenie ?
Będę wdzięcznmy za każdą indformację na temat uzytkowania beczek bo okazuje sie iż jestem totalnym amatorem
Pozdrawiam
Sajmon
Pokaż profil użytkownika Pokaż wszystkie wiadomości użytkownika
moonjava
Super Moderator

Zarejestrowano: 30-4-2003
Miasto: jak studnia bez dna (Kraków)

Nastrój: porzucam kroków rytm na bruku

[*] wysłano w 11-4-2005 o godz. 19:31

z beczkami jest chyba ciezko bo drobnoustroje moga wnikac gleboko w drewno :( . ale poczekaj na kolejne wypowiedzi, jest conajmniej 2 para-bednarzy na forum.

FAQ czyli najczęściej zadawane pytania
----------------------------------------------------
Przez PW udzielam porad w zakresie:
- żywienia zwierząt gospodarskich i towarzyszących - nieodpłatnie
- wyrobu napojów alkoholowych - 230zł/opinię + VAT, płatne z góry przelewem na konto.
Pokaż profil użytkownika Pokaż strony domowej użytkownika Pokaż wszystkie wiadomości użytkownika
Wesoly
Administrator

Zarejestrowano: 5-5-2003
Miasto: Węgrów

Nastrój: :big:

[*] wysłano w 11-4-2005 o godz. 20:13

Obawiam się, że beczka nie jest już do uratowania...
Można pobawić się w NaOH, kwas siarkowy, pirosiarczyn ale szanse marne...

Pozdrawiam, Wesoły
Winnica Węgrów